.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نواختن زنگ گردشگری در مدارس گلستان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: نظر به برپایی برنامه‌های گرامی‌داشت هفته گردشگری در این استان، امروز زنگ گردشگری در مدارس این استان به صدا درآمد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، علی مومنی اظهار داشت: با توجه به اجرای برنامه‌های متنوع در هفته گردشگری، زنگ گردشگری در دبیرستان چراغعلی گرگان به صورت نمادین نواخته شد.
وی با اشاره به اهمیت توسعه صنعت گردشگری تصریح کرد: صنعت گردشگری در ایران از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است و بر اساس گزارش سازمان جهانی جهانگردی(unwto)، ایران رتبه دهم جاذبه‌های باستانی و تاریخی و رتبه‌ پنجم جاذبه‌های طبیعی را در جهان دارا است و یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه و جهان از لحاظ امنیت برای گردشگران خارجی است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان افزود: کشور پهناور ایران با ویژگی‌های طبیعی و اقلیمی خاص و همچنین آثار تاریخی و هنری برای علاقه‌مندان به گردشگری مقصد بسیار مستعدی است و همچنین در سطح بی‌‌المللی هم به دلایل ویژگی‌های جغرافیائی و قرار گرفتن در راه شرق آسیا و اروپا (جاده ابریشم) مورد توجه است.
مومنی خاطرنشان کرد: کشور ایران در گروه کشورهای برتر جهان از نظر قابلیت‌های طبیعی و تاریخی است و استان گلستان نیز با تنوع زیستی و وجود چهار فصل کامل و جاذبه‌های طبیعی بی‌همتا در کنار فرهنگ اصیل ایرانی و وجود اقوام مختلف بیانگر قابلیت بالای توسعه گردشگری در ایران و جهان است.
وی اذعان داشت: این ویژگی‌ها فرصت بی‌نظیری را در اختیار ایران و استان گلستان قرار داده و اکنون نیز با برگزاری پنجمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین و حضور سفرا و میهمانان خارجی در این جشنواره در هفته گردشگری فرصت مناسبی پیش آمده تا ایران و گلستان را به عنوان یکی از گهواره‌های تمدن در سطح بین‌الملل معرفی کنیم.
مومنی در مراسم نمادین زنگ گردشگری، خاطرنشان کرد: چنین جشنواره‌هایی تاثیر به سزایی در اشاعه فرهنگ غنی ما دارد و با تحت تاثیر قرار دادن جوانان و ترویج فرهنگ ایرانی و معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی به آنها، روند توسعه صنعت گردشگری هموارتر خواهد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محمد علوی 6 مهر 1390
با تشکر از دولت عدالت محور
م علوی

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.